Quan un banc t'ho posa fàcil

Contingut ofert per   

L'app de EVO permet gestionar les finances en línia, de forma segura, ràpida i senzilla

La majoria de persones associen les crisis amb un moment difícil que pot arribar a posar en dificultats a governs, empreses i persones de tota mena i condició. Raó no els falta. Les crisis fan por. Però reduir-sol a això seria erroni, ja que en els moments difícils és on moltes vegades sorgeixen les oportunitats per reinventar-se, innovar i generar noves formes d'aportar valor a la societat.

Exemples de sobres coneguts són el de Nike, amb el seu creador venent sabatilles japoneses al maleter del seu cotxe, ideant soles inspirades en gofres o creades per la NASA; el de Netflix, que va revolucionar el mercat de l'videoclub; el de Microsoft, imperi tecnològic els fonaments es remunten a la recessió econòmica del 1973; o, més proper a nosaltres, el de EVO Banc, la primera entitat nascuda després de la crisi financera de 2008 que oferia una operativa 100% a distància.

Desde un inicio EVO va apostar per una operativa 100% a distància portant directament les finances a el mòbil

L'oficina a la butxaca

EVO arribava a el mercat el 2012, en un moment en què la societat demandava bancs útils, transparents i ètics. A més, en plena revolució tecnològica els clients exigien innovació i un canvi de paradigma: si ja compraven les seves sabatilles esportives online, escoltaven música i veien cinema i sèries en línia, per què no podien gestionar la seva finances en línia? Els millennials ho tenien clar, detestaven la lletra petita, els productes i serveis complexos, i no parlem d'haver d'acudir a una oficina en horari de 8 a 3. Una cosa així no encaixava en la seva manera de vida i 7 de cada 10 afirmava en un estudi de 2015 que fins i tot preferien anar a l'dentista que a banc. Davant d'això EVO responia: calia utilitzar la tecnologia per facilitar la vida a les persones i deixar-los temps per al que realment importa.

El pas dels anys i l'actual crisi provocada pel coronavirus, no ha fet més que demostrar que la seva aposta disruptiva per la banca digital, per una nova manera de relacionar-se amb els clients a través de la tecnologia mòbil, era no només encertada, sinó indispensable. Els serveis bancaris digitals ajuden en el distanciament social i, ara més que mai, la gent necessita senzillesa, poder gestionar els seus diners des de casa, prescindir de l'efectiu ... Necessita que tot sigui “easy”, al·ludint a l'claim de les seves campanyes, i això no seria possible sense seguir el camí de la innovació.

Ara més que mai, la gent necessita senzillesa i poder gestionar els seus diners a distància

Tot al mòbil ... i sense Internet

Mentre altres bancs no s'atreveixen encara a fer el pas, EVO està a l'avantguarda de la tecnologia per a navegar i oferir solucions financeres inèdites en el sector. Es tracta de posar a disposició de l'usuari la millor tecnologia disponible en cada moment, incorporant les capacitats de la Intel·ligència Artificial, el Big Data, la banca en el núvol ..., mitjançant desenvolupaments propis i també amb aliances amb tercers de l'entorn fintech i insurtech que permetin aportar valor i donar un salt qualitatiu pel que fa a experiència d'usuari.

Amb un smartphone i l'app de EVO el client ja pot operar on i quan vol. Des enviar diners, pagar una compra o formalitzar un préstec a subscriure un fons o fins i tot gestionar la seva hipoteca. A més, la seva aplicació és la primera d'Europa que permet operar sense connexió a Internet. A aquesta innovació es suma la seva assistent virtual basat en Intel·ligència Artificial el primer de l'món que es comunica a través de la veu en llengua espanyola i que permet als clients fer consultes, operar amb productes i rebre recomanacions personalitzades.
Aquestes propuestasles ha portat a guanyar el premi a banc més innovador d'Europa, guardó atorgat per l'organització The World Finance en reconeixement, segons ells "a la capacitat de EVO per anticipar el que serà la banca d'el futur”.

Amb EVO i el seu 'oficina al mòbil' el client pot operar on i quan vulgui, encara que no tingui dades

Vivim un moment crític i incert, encara no sabem quines conseqüències portarà aquesta crisi producte de la pandèmia i que altres dificultats ens esperen, però aquests exemples mostren com la tecnologia puntera, la innovació, la creativitat, la imaginació i la visió a llarg termini sempre són les claus per superar-les i avançar cap a la següent etapa.